tisdag 2 april 2019

Forum för fårskallar

Jag kom att tänka på Leif G W Persson och hans IQ. Då letade jag upp vad man har tyckt till i detta ämne på Flashback. Det borde jag inte ha gjort. Vad är det med folk som skriver på Flashback? 

Persson själv har ju gett vissa ledtrådar. Han har påstått, att han fick göra om IQ-tester när han mönstrade inför värnplikten. Testansvariga trodde inte sina ögon. Han fick göra om testet. Fortfarande lika otroligt. Sannolikt hade han en IQ som man inte tidigare hade registrerat hos någon annan testad.

Vidare har han sagt, att han alltid får full pott när han gör högskoleprovet. Och jag tror honom.

Vad jag inte kan förstå är hur vissa missunnsamma figurer kan mena, att Persson är normalbegåvad och inte har en IQ att skryta om. Vilka bevis krävs det för att sådana fånar skall bli övertygade?

Inga kommentarer: