torsdag 27 oktober 2022

Varför håller jag på?

 


Bilden är hämtad från Pixabay och sedan beskuren av mig.

Jag har då och då anledning att fråga mig själv: "Varför håller jag på?". Om jag är ute efter reaktioner, så kan jag lika gärna lägga av nu genast.

Jag är aktiv i Facebook, Instagram, Twitter och YouTube - ja, och så här då. Men ibland känns det totalt meningslöst. Flest reaktioner får jag i Facebook och Instagram - men de kommer ju från "närmast berörda". På Twitter får jag nästan aldrig några reaktioner från personer som jag inte känner. Och på YouTube blir det inte heller så mycket respons. (Det blir några visningar, men jag kan inte se vilka de nyfikna är.) Och här? Nada. Inga kommentarer. Det känns som att stå ensam i en öken och skrika till ingen nytta.

Men jag låter mig inte knäckas. Jag tycker, att jag har något intressant att komma med. Historien skall frikänna mig, kan jag tänka.

Inga kommentarer: