onsdag 15 februari 2023

Att verkligen "gå vidare"



Den här bilden är hämtad ur Giphy och en sökning på "dwell". Många "memes" är mitt i prick. Denna handlar alltså om att älta.

Jag vet... Jag kan själv älta. Men jag slutar älta när jag inser, att jag har fel. 

Jag stör mig på fenomenet "lägga det bakom sig och gå vidare" när det inte alls stämmer med verkligheten. Jag sympatiserar med personer som faktiskt gör det. Och då menar jag till exempel personer som tidigare har haft goda relationer - men så tar de slut. I ett avsnitt av "Renées brygga" berättade två personer om just det. De kunde träffas och ha det bra med sina tidigare "ex". Sådant gillar jag. Att "vända blad och gå vidare" borde inte betyda, att man aldrig mera vill se varandra. 

Jag har själv erfarenhet av det. En tidigare god vän vill absolut inte längre ha någon som helst kontakt med mig. Då har man inte "kommit över" det som sårade en, tänker jag. Att vara sur och irriterad i evighet på en före detta god vän är infantilt i mina ögon.

Och detta kan jag älta tills att vi blir goda vänner igen. 

Inga kommentarer: