torsdag 20 april 2023

Olika falla ödets lotter...

Det är mycket med kändisar nu. Det är "VIP" i "Sveriges mästerkock", det är "Hela kändis-Sverige bakar", det är "Mästarnas mästare", det är "Alla mot alla" med mera. Överallt kryllar det av kändisar.

Och nu "Benjamin´s". (Varför den retfulla genitivapostrofen?!?) Man kan bli trött.

Men en sak jag gillar med Benjamin Ingrosso är att han verkar vara väldigt trevlig. Jag gillar trevliga människor. Och man kan inte förneka att han är begåvad. Han verkar kunna sätta sig vid ett piano och ta ut melodin till vilken låt som helst. Det är imponerande i mina ögon.

Är det någon begåvning som jag hemskt gärna skulle vilja ha är det just musikalisk begåvning. Jag skulle vilja kunna framföra och skapa musik lika naturligt som jag läser. 

Det finns många begåvningar eller talanger som jag gott kan leva utan. Jag är inte intresserad av att kunna springa långt och/eller snabbt, hoppa långt och/eller högt, spela fotboll, briljera i bordtennis, vara en mästerkock - eller en hel mängd annat.  

Jag är en djävulskt duktig korrekturläsare. Jag är en mycket bra högläsare. Jag sjunger hyfsat bra i kör. Jag är ganska vass i frågesporter. Jag har en hög IQ. För att nu nämna något. Jag får vara nöjd med det.

Inga kommentarer: