måndag 11 mars 2024

Ett alternativ

 


Bilden är royaltyfri och hämtad från Pixabay. 

Jag förstår inte människor som aldrig kan förlåta. Jag kommer att tjata och älta tills jag dör, om inget klokt händer. Ett bättre alternativ till att aldrig förlåta är att verkligen förlåta och försonas.

Jag är just nu utfryst av ett antal personer - av olika anledningar. Några är anhöriga och en person var en kollega. Varför är ni så långsinta - om ni läser detta? Hur kan ni vara så envisa? Jag kan också vara envis. 

Dessa utfrysningar har pågått i åratal nu. Allt är ganska löjligt. Jag kommer att tänka på Adeles sång "Rolling in the deep" - "we could have had it all". Det hade kunnat bli så bra. Varför minnas bara det som orsakade "skilsmässan"? Varför inte minnas alla goda stunder vi hade tillsammans? Varför inte avsluta denna långa "time out" och bli vänner igen? 

Inga kommentarer: