söndag 16 juni 2024

Idioter på konsert

Hur svårt kan det vara? Det är inte rymdforskning. Det är inte kvantfysik.

Nyss var jag på en konsert. Jag lade märke till flera fel. Här är tre av dem:

* Publiken blev ombedd att inte applådera förrän hela konserten var klar. Vad händer? Ett par idioter applåderar efter en solosång - trots att det av programmet framgår att det är flera musikstycken kvar.

* Några använder sina smartphones för att fotografera och/eller spela in lite av framförandet. Hur gör de det? Med telefonen stående. Det blir bättre bildmässigt om man håller telefonen liggande. Begriper de inte det?

* Ett par gamla människor bakom mig pratade medan musiken pågick. Jag hade god lust att ställa mig upp framför dem och säga: "Håll flabben! Jag gick inte hit för att höra ert pladder!".

Sådana händelser som de ovan nämnda gör mig pessimistisk. Hur kan mänskligheten överleva med sådana dumheter?

Inga kommentarer: