fredag 28 februari 2020

Glöttigt måhända...

I dag begav jag mig till biblioteket för att hämta ut ett par böcker som jag hade reserverat. Jag passade då också på att låna ett nummer av tidskriften Illustrerad vetenskap. Det som intresserar mig mest i den är "Träna din IQ". Jag brukar kunna lösa alla problemen där. Det hände även nu. Det gör mig glad. Om jag inte skulle klara av alla problemen där, så skulle jag bli lite oroad. 

Och nu kommer några att tänka: "Hur glöttigt är inte det? Vet han inte att människor som skyltar med sin höga IQ egentligen är lite korkade? Om man är riktigt himla smart, så skyltar man inte med det."

Då kan jag informera om att många personer i Quora digest som har skyhög intelligens sällan låter bli att påpeka hur himla smarta de är. Dessutom finns det medlemmar i Mensa som har beviset på medlemskap inramat och upphängt väl synligt på någon vägg i hemmet...

Inga kommentarer: