onsdag 7 april 2021

Gör det bättre själv, har man lust att säga

Jag blir besviken, trött och förbannad på jönsar som bara klagar och inte gör något bättre själva. Jag kan kläcka en massa bra idéer och själv förverkliga dem med gott resultat. Men skall jag förvänta mig positiva reaktioner? Nix! Jag får vara glad om det blir någon reaktion alls. 

Men... Det finns alltid gnälliga simpla själar därute. De har aldrig någon egen idé, de verkar vara mentala zombies. Men om de får chansen att trycka ner en annan människa som har många bra idéer och får saker och ting att hända... Då är de där som hungriga hyenor och skall hugga.

Någon skulle kunna hävda, att jag inte tål kritik. Trams. Jag tar till mig vettig, saklig och befogad kritik. Men jag tolererar inte illasinnad och obefogad kritik från själsliga krymplingar som aldrig har något bättre själva att komma med. 

Inga kommentarer: