lördag 17 juli 2021

Att förlåta det oförlåtliga

 


Intressant tal om förlåtelse. Jag gjorde något dumt mot en person för mera än sex år sedan. Jag skall tydligen fortfarande straffas för det - utan någon som helst rättslig prövning. Det hela är helt absurt. Den person som kände sig illa behandlad menar, att jag skall ha kontaktförbud. H*n förbjuder mig att ta kontakt både privat och på jobbet. Det är trams. Sådant måste prövas av en åklagare - och kanske hamna i en rättegång.

Det hela blir ännu mera absurt när några av samma persons kollegor i någon sorts konstig solidaritet mobbar mig. De behandlar mig som om jag vore en pestsmittad, en våldtäktsman, en psykopat eller rent allmänt sett en äcklig typ värd total utfrysning. 

Så kan det gå. Före detta vänner kan bli dina fiender utan att du har gjort just dem något ont. Och allt detta på grund av något som kanske inte ens var ett brott. Det som skedde då för mera än sex år sedan blev ju aldrig rättsligt prövat. Det löstes regelvidrigt - enligt en expert som jag då anlitade till mitt försvar. Konflikten borde absolut ha kunnat lösas smidigt och elegant i ett mycket tidigare skede. Nu blev det inte så - mycket på grund av dåligt ledarskap.

Inga kommentarer: