måndag 23 maj 2022

Lite elementärt om upphovsrätt

Jag hävdar aldrig upphovsrätt på filmer eller bilder som jag länkar till här - om det inte är så att jag själv är upphovspersonen till dem. 

Jag har en egen YouTube-kanal. Där lägger jag bara ut sådant som jag själv har gjort.

Om någon inbillar sig att jag vill hävda upphovsrätt här på något som jag definitivt inte har upphovsrätt till, så är denne någon fel ute. Om man klickar på en bild i denna blogg och skickas vidare till något som jag inte har upphovsrätt till, så framgår det ganska tydligt att jag inte har upphovsrätten. Det vore exempelvis dumt att tro att jag har upphovsrätten till ett solo av Stevie Ray Vaughan. Vad jag vill göra med alla mina länkar hit och dit är att lämna tips eller väcka intresse. De som har upphovsrätt till alla dessa mina länkar borde vara glada för att jag länkar till dem. Jag kräver inte betalt för någonting alls i denna blogg.

Frågor på det? Man behöver inte vara ett geni för att ta reda på hur man kontaktar mig.

Inga kommentarer: