onsdag 1 mars 2023

Att göra god skillnad

 



Såg det senaste avsnittet av "Renées brygga" - med personerna på bilden. Jag gillar den TV-serien. Programledaren är en bra, finkänslig och lyhörd intervjuare. Men i det här avsnittet tänkte jag särskilt på Claes Eriksson. Han sade många bra saker. Han känner sig behövd i denna konstiga samtid. Men han identifierar sig mycket med vad han har presterat.

Jag tänker likadant: jag är det jag har åstadkommit. Om jag bara sitter och rullar tummarna - vad är jag då? Bara en struntsak som tar onödig plats. Jag vill göra god skillnad - och det vet jag att jag gör. Ibland tänker jag: "De skulle inte klara sig utan mig". Jag är summan av det jag har gjort. Om man räknar bort allt det - vad är jag då? Ointressant. 

Jag vill bli ihågkommen bland annat för bra saker jag har gjort i denna och tidigare bloggar, i Facebook, Instagram, Twitter och YouTube. That´s it. Annars kan det kvitta.

Inga kommentarer: