söndag 17 september 2023

En hyllad stjärna


 
Bilden är hämtad från Wikipedia. Se här

Jag har sett TV-programmet "Vilket liv!" med Lena Endre. Hon blev sannerligen hyllad. Det var idel lovord. Alla gäster hade fina ord att säga om henne.

Och jag undrade vilka gäster som saknades. Hade de förhinder? Hade de inte fått frågan om att vara med? Särskilt undrar jag om Richard Hobert. Varför var han inte med i programmet? De var ju ändå gifta i 12 år. 

Lena Endre var tillsammans med Thomas Hanzon i 13 år och de är fortfarande goda vänner och jobbar bra tillsammans. Heder åt dem! Så tycker jag, att alla vuxna personer som går skilda vägar borde kunna bete sig. 

Men så är det ju inte. Jag kan bli klart besviken och nästan chockad över hur vissa vuxna personer kan säga upp bekantskapen med gamla vänner och till och med syskon för resten av livet. Att inte kunna försonas och förlåta... Jag får god lust att skrika: "Skärp er!". Men jag inser, att det är lönlöst att skrika så. De måste själva komma till insikt. Det kvittar vad jag gör. 

Inga kommentarer: