onsdag 17 juli 2024

Jag är utfryst


 

Vill de, att jag tatuerar ordet PARIA på min panna? Det finns personer som inte längre vill ha någon som helst kontakt med mig. Skulle vi råka mötas på en gata, så vänder de och går åt ett annat håll. En av dessa personer skulle nog försöka få Polisen att fixa kontaktförbud. 

Jag kan tänka mig att åter knyta kontakt med dem alla. Men de är nog inte mogna för det. De är kolossalt långsinta och oförsonliga. Nå, livet går vidare. 

Men jag säger som Hammarskjöld i filmen med samma namn. Han var inte nöjd med hur han bröt bekantskapen med en annan person. Långt senare ville han mötas för att rätta till sitt misstag. Så kan jag tänka. Det är de som så att säga högg av kontakten och förklarade mig som paria - det är de som borde kontakta mig för att sluta fred med mig.

Inga kommentarer: