måndag 24 juni 2019

Gott att leva

I dag blev det årets första nakenbad. Jag hade nästan glömt att det kunde vara så skönt. Det är en nära-paradiset-upplevelse. När man solar och badar naken, så kan man ha svårt för att begripa varför man skall sola och bada med kläder på. 

Många som aldrig har badat nakna på ett nakenbad kanske inbillar sig, att på nakenbad blir det gruppsex och orgier av olika slag. Fel, fel, fel. Man kanske tror, att det kryllar av sexbomber på nakenbad. Fel igen. Det förekommer inget upphetsande på nakenbad, enligt min erfarenhet. Det går lugnt och städat till. 

Någon kanske tror, att jag är en snuskgubbe som ligger där och spanar in alla kolossalt sexiga brudar. Nix. Det finns inga "kolossalt sexiga brudar" där. Det händer kanske en gång på hundra att någon "tiopoängare" solar och badar naken på det nakenbad som jag brukar besöka. Det är inte därför jag tar mig dit. Det är helt enkelt för att bli någorlunda jämnt solbränd på hela kroppen och för att bada utan badkläder - utan att det irriterar någon. 

Inga kommentarer: