måndag 29 mars 2021

Nu håller vi för näsan

Jag minns när en av mina bröder gick i gymnasiet och hade varit på ett möte. När han kom hem sade han: "De skulle inte klara sig utan mig".

I dag var jag på ett möte där jag efteråt tänkte: "De skulle inte klara sig utan mig". 

Självberöm luktar illa, säger man. Varför det - om det är sant? 

Jag vet, att jag är väldigt observant när det gäller. Jag är en grym korrekturläsare. Jag ser fel som alla andra har missat. Jag är HSP och höggradigt kreativ. Jag tillhör de 2 % av befolkningen som har högst IQ. Jag är hyfsat bra på quiz, men jag konstruerar hellre quiz själv. 

Jag är väldigt vaken när jag är vaken. Det där med att lägga märke till en massa saker är ofta ett gissel. Jag ser ju så mycket dumheter varenda dag. Och så kan jag tänka, att en del människor påminner om zombies och pastor Jansson. De verkar inte vilja någonting, de har inga ambitioner, de har inga bestämda åsikter om någonting, de gör ingen större skillnad, de liksom bara finns till. 

Inga kommentarer: