tisdag 28 september 2021

Ett icke-möte

När jag promenerade tidigare i dag gick en känd "bestämmare" på samma gata som jag - i riktning mot mig. Jag har inte gjort honom något ont. Men han vägrade möta min blick. Han låtsades vara upptagen med sin mobiltelefon. Han valde sida i en konflikt för många år sedan. Han kan tydligen inte förlåta mig för något som han egentligen inte har ett dugg med att göra. 

Så kan det gå till - även i de "fina salongerna". Makthavande personer som man tycker borde vara etiska förebilder och genomkloka människor kan i själva verket vara mentala dvärgar, själsliga krymplingar och andefattiga figurer. Man kan undra hur de har kunnat hamna i sådana viktiga positioner som de har. De kanske är skickliga med Excel-ark och PowerPoint, men de borde inte ha med relationer att göra. 


Inga kommentarer: