måndag 18 april 2022

Strandlinjen...

 


Bilden är hämtad ur den engelskspråkiga Wikipediasidan om nakenhet. Den hemsidan är bättre än den svenska motsvarande varianten.

En go' bild. Jag är så naiv att jag inbillar mig att vi blir fredliga i nakenhet. Om alla vore nakna, så blev det nog inte så mycket bråk - så tänker jag.

Och nu när det börjar bli varmare ute i naturen, så är det snart aktuellt att bada utomhus. Dags att tänka på "strandlinjen" och att göra sig av med lite onödigt fett. Vid bad utomhus föredrar jag, att bada och solbada utan en tråd på kroppen. Jag gör det på ett 
offentligt nakenbad. Det känns inte konstigt alls. Kvinnor och män i olika åldrar solar och badar helt nakna utan att någon reagerar negativt. Det är så det borde vara på alla badstränder, kan jag tänka. De som vill bada med kläder på gör det; de som vill bada nakna gör det. Vad är det som är så upprörande för vissa personer att se nakna kroppar? 

Det här är också intressant. Och många kändisar föredrar nakenhet - se här

Inga kommentarer: