onsdag 17 augusti 2022

Varenda dag

 



Bilden är hämtad från Pixabay och sedan beskuren av mig.

Varenda dag har jag anledning att bli irriterad över människors dumhet. Det är det ena efter det andra. Om och om igen. Varenda dag råkar jag ut för fårskallar.

Folk som kör mot enkelriktat, bilister som inte blinkar när de svänger, folk som cyklar på gångzoner, folk som promenerar på cykelzoner, folk som slänger allt möjligt skräp i hundlatriner, folk som inte begriper budskapet "Allt i påse & dubbelknut" och så vidare. Det tar aldrig slut. Folk är dumma. Jag får lust att skrika "Stupido!", "Idiot!", "Töffe!", "Fubbick!" eller något liknande - men det skulle väl bara leda till att jag får stryk. 

Och vem är jag att tycka det? Jo, jag är hyfsat intelligent. Det har jag bevisat många gånger och jag kan fortfarande bevisa det. I jämförelse med mig är de allra flesta inte lika intelligenta som jag. Punkt.

Inga kommentarer: