tisdag 10 oktober 2023

Ack, ni oförsonliga


 
Bilden är en royaltyfri bild från Pixabay. 

Det finns människor som jag inte begriper mig på. Jag förstår inte varför de är som de är. Exempel? Oförsonliga och långsinta personer. 

Jag känner personer som vägrar vara i närheten av vissa andra personer - på grund av något som hände för flera år sedan. X var inte närvarande vare sig på X:s mormors eller X:s morfars begravning - därför att då skulle X behöva träffa person Y - och det var ju helt uteslutet!

På liknande sätt känner jag en person som föraktar mig så till den milda grad att h*n skyr mig som pesten och förbjuder mig att på något sätt kontakta h*n. 

Suck. Jag förstår mig inte på sådana människor. Jag betraktar dem som själsligt omogna och andefattiga. De skulle tjäna på att gräva ner stridsyxorna och återknyta kontakterna. Men ack nej. Det skulle de se som nederlag. Och förlorare tycker de inte om. Alltså vägrar de att ge sig. 

Inga kommentarer: