lördag 7 oktober 2023

Ett spännande test


Det finns så mycket jag kan tycka om det här testet. Låt mig börja med att konstatera, att jag tog för givet att det nu är allmänt känt vad HSP betyder. Det är det inte. En bekant till mig som är mycket kunnig i många ämnen visste inte vad HSP betyder.

Jag har gjort testet mer än en gång. Resultatet blir alltid att jag är höggradigt HSP. Det finns några punkter där jag "går i gång" väldigt starkt.

Punkt nr 1 stämmer väldigt väl. Det finns låtar som jag har hört många gånger, men jag blir oerhört berörd varenda gång jag hör dem. Exempel? Alvin Lees "The bluest blues". 

En annan sådan punkt är nr 17. Jag gillar inte alls folksamlingar där det händer massor av saker hela tiden.

Nr 24 är jag inte helt överens med. Jag vill inte kalla det "stressad". Jag blir irriterad ifall någon till exempel står bakom min rygg och kollar vad jag skriver eller läser eller gör. Jag kan till och med bli förbannad på personen som gör så. 

Nr 30 känns helt självklar. "Egentid" är mycket viktigt för mig.

Kort sagt: ett mycket intressant test. 

Inga kommentarer: