måndag 14 maj 2018

En bekräftelse

Känsliga Audiägare varnas.
Ni vet hur man skämtar om Audi? Fyra nollor i grillen, den femte bakom ratten. (Se t.ex. "En man som heter Ove".) 

En ganska lustig händelse blev jag vittne till tidigare i dag. Jag satt och väntade på min tur för att växla euro till svenska pengar. Framför mig vid ena kassan står en man och fumlar med en mobiltelefon. Vid kassan finns tydliga skyltar om att man inte får använda mobiltelefon vid kassan. Mannen fortsätter fumla. Kvinnan i kassan tittar på mannen och hon har ansiktsuttryck som säger:
"Han kan inte ha alla bestick i lådan" eller "Han har inte alla hästar inne i stallet" eller "Där går hissen inte ända upp" eller "Hjärnkontoret är på semester" eller "Han är inte vassaste kniven i lådan" eller något liknande. 
Mannen fortsätter fatta noll. Kvinnan kontaktar manlig kollega. Manlig kollega säger till på skarpen. Då trillar polletten ner. Mannen med mobiltelefonen går ut - utan att stänga av mobiltelefonen.

När jag har uträttat mitt ärende går jag ut på trottoaren. Vid vägkanten står en bil parkerad - en öppen bil med den trögfattande mobiltelefonmannen i förarsätet. Bilen är en Audi.

Nu tänker jag, att det nog ligger en del sanning i det tidigare nämnda skämtet. Och samtidigt undrar jag, om detta hade gått de flesta människor förbi. Är det kanske bara HSP som "fattar galoppen"?

Inga kommentarer: