torsdag 9 augusti 2018

Årets sista?

Pryda människor varnas...

I dag var jag på ett nakenbad igen. Det kanske blev årets sista besök där. En timma i solen och så ett bad som avslutning. Det var 25 grader i vattnet - helt makalöst!

När jag nämner nakenbad, så är det väl alltid någon som tänker "Snusk!", "Porr!" eller något liknande. Men jag kan garantera, att på det nakenbadet som jag brukar besöka förekommer inget snusk och ingen porr. Man bara solar och badar naken - det är allt. 

Vad är då porr? Många lever i vanföreställningen att all porr är våldsporr och handlar om att förnedra och misshandla kvinnor. Då undrar jag: vet alla dessa porrföraktare egentligen vad de pratar om? Hur många olika porrfilmer har de sett? Jag har sett en hel del porrfilmer på internet och i de allra flesta av dem råder samtycke. "Aktörerna" är "med på noterna". Ingen tvingas till någonting. Man njuter och får orgasmer. Rättvisa och jämställdhet råder. Om två har sex med varandra, så förutsätts det att båda skall få orgasm. Så är det i de flesta porrfilmer som jag har sett på "nätet". Har jag då haft en osannolik tur som har råkat hitta dem? Jag tvivlar. 

Alltså - nästa gång du hör att någon eller läser att någon fördömer all porr i en svepande generalisering, så bör du fråga dig: "Vad vet egentligen den här personen om porr?".

Inga kommentarer: