lördag 8 maj 2021

25 i topp

Jag kollade ett par listor på "tuben" över Bob Dylans 10 bästa sånger. Jag håller inte helt med om de listorna. Därför kommer här min helt subjektiva lista. Men varför nöja sig med 10? Här kommer 25. Men i morgon kanske jag rangordnar dem annorlunda. Nu kommer säkert någon att undra: Hur kan du inte ha med "Tangled up in blue"? Svar: Därför att den "klickar" inte för mig. Jag skrev ju att det är en subjektiv lista.

1) Like a rolling stone
2) Visions of Johanna
3) 
I and I
4) Series of dreams
5) Sad-eyed lady of the Lowlands
6) Mr Tambourine Man
7) Positively 4th Street
8) All along the watchtower
9) Every grain of sand
10) Idiot wind
11) Simple twist of fate
12) Highway 61 revisited
13) Jokerman
14) It ain´t me, babe
15) Make you feel my love
16) Love minus zero/No limit
17) Most of the time
18) My back pages
19) One of us must know (Sooner or later)
20) Most likely you go your way (and I´ll go mine)
21) Shelter from the storm
22) The times they are a-changin´
23) Watching the river flow
24) When the night comes falling from the sky
25) Blind Willie McTell 

Inga kommentarer: