söndag 16 maj 2021

Krångligt

Detta med högläsning och inspelning... De som gör och publicerar ljudböcker verkar inte vara ett dugg intresserade av att skaffa sig nya inläsare. Jag har försökt att få olika aktörer att bli intresserade av mig som inläsare. Det var lönlöst. De är sig själva nog. Och detta trots att vissa inläsare är usla och att någon till och med kan somna under inspelning. 

Det är så krångligt att göra sig hörd, om ni ursäktar formuleringen. Att starta ett eget ljudboksförlag ser jag som totalt uteslutet. Om jag skulle vilja läsa in någon bok på ett riktigt professionellt sätt, så måste jag bege mig till exempelvis Stockholm eller Göteborg. 

Nåväl, jag spelar in ändå - på en egen YouTube-kanal. Men det är det ju knappt en käft som bryr sig om. Det hindrar mig dock inte. 

Inga kommentarer: