lördag 5 juni 2021

Detaljer, detaljer, detaljer - i oändlighet

Tidigare skrev jag om Lundell här. Nu läser jag Lars Norén:


Om man kan kritisera Lundell för att skriva "för mycket" om allt och ingenting, så kunde man ha klandrat även Norén för att han skrev "för mycket". På vilket sätt är det intressant att veta exempelvis med vilken buss Norén åkte vart hur dags på dagen och med vem? Det blir för många detaljer - "information overload". Nu har jag bara hunnit X antal sidor in - bokens sidor är inte numrerade. Därför måste jag återkomma i detta ämne när jag har läst mera. 

Något som båda böckerna har gemensamt är dock, att de "hängde ut" olika personer på ett nedlåtande eller oförskämt sätt. Jag frågar mig varför ett par så kända personer inte kunde låta bli att "hacka" på andra kända personer. 

Inga kommentarer: