onsdag 9 juni 2021

Nedlagd läsning

Apropå detta: jag ger upp. Jag tycker bara, att det är ett väldigt slöseri med tid att läsa den boken. Det intresserar mig inte hur mycket ångest han kände. Det intresserar mig inte vilka gator han promenerade längs med i två timmar. Det intresserar mig inte... Et cetera. 

Det hela blir oerhört tradigt. Hur kunde han inbilla sig, att allt det där var intressant för andra att läsa om? I mina ögon verkar det vara psykopatiskt egotrippat. 

Han hade kunnat banta boken till en tiondedel. Det är ungefär på det antalet sidor som det verkligt intressanta finns. 

Men ingen sade till 
DEN STORE NORÉN vad han borde stryka bort från manus. Och på samma sätt känner jag för Lundells senaste alster. Ingen talar om för DEN STORE LUNDELL vad han borde ta bort ur sitt manus.

Inga kommentarer: