fredag 10 november 2023

Ur spår


 
Bilden är royaltyfri och hämtad från Pixabay.

Jag såg kvällens avsnitt av "På spåret". Ibland kan jag bli imponerad, ibland kan jag bli smått chockad. Är det en generationsfråga? Kanske, kanske inte. 

Men hur kan man inte känna igen Neil Youngs låt "Heart of gold"? Det måste väl ingå i allmänbildningen? Och en annan sak: när den självgode pösmunken Fredrik Lindström tvärsäkert påstod, att det var Neil Youngs "magnum opus", så håller jag inte med. Låten är en av Youngs första och största hits - men "magnum opus"? Njae. 

"På spåret" är visserligen ett program som har hängt med länge nu, men det betyder inte - som herrar Luuk och Lindström tycks tro - att det är det bästa frågesportsprogrammet på TV nu. Om ni frågar mig, så är "Alla mot alla" på ohotad förstaplats i den genren. 

Inga kommentarer: