tisdag 9 januari 2024

Ärr finns kvar


 
Nu tänker jag följa "Lerin på Lofoten". Det kan bli mycket intressant. Men jag är lite skeptisk till själva upplägget. Jag ser en risk med att sammanföra en grupp med sådana bakgrunder. Tänk om någon "flippar ut" och får ett återfall? Finns psykiatrisk hjälp på plats? Finns psykoterapeuter att prata med?

Jag tycker bra om Lars Lerin och anser att hans målningar är fantastiska. Men utbildad psykoterapeut är han väl inte? 

Och första programmet väckte vissa minnen till liv. Lerin undrade vad som skulle hända ifall han träffade sin första stora kärlek igen där? Lerin erkände, att han hade betett sig som en djävul mot honom. 

Då kom jag att tänka på hur illa jag hade betett mig mot X för snart nio år sedan. X ville att jag aldrig mera skulle kontakta X. Jag har försökt att komma över det där, men det går inte. Jag har gått i (misslyckad) samtalsterapi en kort period och biktat mig inför en präst. Men det svider fortfarande i mitt inre. Jag fattar inte hur jag kunde bete mig så illa mot X. 

Det finns nästan inget jag hellre vill än att X skall förlåta mig efter dessa år och att vår speciella vänskap kan få nytt liv. Om X läser detta, så vet X...

Inga kommentarer: