fredag 5 januari 2024

Inget flyg


 
Nu har jag sett TV-serien "Julstormen". Bilden är hämtad härifrån. Recensionen är rimlig. Men läs gärna även denna recension. Även den är rimlig. 

Jag var beredd att ge den här serien en 5:a på en femgradig skala när jag hade sett hälften. Men i fjärde avsnittet började jag tvivla om det. Jag tycker, att det blev lite för mycket "feel good" av det hela. Allting blev liksom "too much" - lite gulligullankokosomengök. Det blev övertydligt men osannolikt. Kunde verkligen den överlägsna och snuskigt rika bitch som Alexandra Rapaport spelade så snabbt bli förvandlad till en trevlig figur som serverar gröt på ett härbärge? Ett exempel på något icke trovärdigt. Det finns flera exempel.

Min favorit bland skådespelarna? Det får bli Hanna Ardéhn. 

Inga kommentarer: