tisdag 16 april 2024

Jaha... Tack?

Inte för att vara otacksam, men jag hade väntat mig lite mera. Jag avslutade ett förtroendeuppdrag i dag. Jag har haft uppdraget i två år. Inte var jag särskilt aktiv i två år. Det blev två korta men intensiva perioder. Men utan mina insatser hade föreningen inte klarat sig lika bra. De hade fått problem. Jag gjorde skillnad.

Hur blev jag avtackad? Med ett presentkort gällande blommor och växter och liknande. Jag tycker, att det är slött och oengagerat att ge bort presentkort. "Var så god! Nu kan du välja själv! Det är väl bra?" - typ.

Och varför tar alla bara för givet, att alla blir glada för blommor och växter? Jag är ganska likgiltig. Jag hade mycket hellre tagit emot ett presentkort som gäller i flera olika butiker. Blommor ligger inte högt upp på min önskelista. 

Slut på gnäll - för i dag. 

Inga kommentarer: