torsdag 15 november 2018

Citat ur "Trots allt", del 1

Nu börjar jag en ny serie med citat. De är hämtade ur den fina tidskriften "Trots allt". Först ut är Christina Doctare (ur nr 2004:6).

"Jag tror på Gud, en personlig Gud som håller sin hand över mig och skyddar mig  och bevarar mig!"

"Utan Gud hade jag aldrig orkat."

"Den sekulariserade världen gör oss till objekt utan mänsklig värdighet. Det är min tro och djupa övertygelse att vi människor är skapade till Guds avbild och att andligheten måste få finnas i människors liv. Utan andlighet orkar vi egentligen inte leva eller verka. Idag är det största hotet mot människors hälsa bristen på andlighet.
   Jag har aldrig känt mig osäker i min tro på Gud, men fastmer inför formerna och sammanhangen i vilka jag kan utöva min tro - de har varit svårare att finna."

Inga kommentarer: