söndag 22 augusti 2021

En nackdel med att vara HSP

Ni har väl gjort Ilse Sands HSP-test? Här finns det annars. 

Jag är helt klart HSP. Och nu gäller det detta med social samvaro. Ibland är jag en social katastrof. Någon skulle kanske inte bara kalla mig asocial utan rentav antisocial. Så kan det bli om jag tvingas umgås och inte har någon flyktväg. I HSP-testet svarar jag absolut en 4:a på fråga 9 och lika absolut en 0:a på fråga 38.

I vissa lägen undrar jag vad det är för mening med "umgåsande" och "tillsammanshet". Inget vettigt åstadkoms. Det blir mest dösnack och kallprat. Det kryper i mig. Den där häpnadsväckande ineffektiviteten stör mig. Jag vill att något intressant och kanske kreativt skall hända. Någon kan då säga till mig att koppla av och "chilla" och inte vara så rastlös. Då kan jag undra "Varför?". Varför skall jag vara som en zombie? 

Ibland vill jag nästan skrika "Jag är inte här för att bli älskad" - som den här goda filmen hette. Jag är inte här för att bli populär eller omtyckt und so weiter. 

Inga kommentarer: