tisdag 6 februari 2018

Ribban sänks

När jag jobbade ansvarade jag för en av de - i sin genre - mest intressanta bloggarna i det här landet. Min chef lovade, att jag - trots ett systemskifte - skulle få fortsätta med bloggen. Så blev det inte. Den fick läggas ner - till följd av det nya systemet. Så mycket var det löftet värt.

Likaså ansvarade jag för en hemsida som - i sin genre - var en av de bästa i detta land. Fick jag något tack för det? Nej. När min efterträdare på den tjänsten tog över ansvaret för hemsidan, så sjönk kvaliteten avsevärt. 

Skryter jag nu? Nej. Är jag bitter? Kanske. Det känns i alla fall som att ytligheten vinner och tar över allt mer. Det andefattiga segrar över fördjupningen. Quick fix för lata själar. Ribban måste läggas så att alla kan hoppa över den.

Inga kommentarer: