söndag 17 december 2023

Återsedd



Jag är en sådan figur som gärna ser OM vissa filmer. "Fyra bröllop och en begravning" såg jag igen i kväll. I mitt tycke har den åldrats väl. Den håller än. 

Två av rollerna spelas av två skådespelerskor som jag gillar skarpt: Andie MacDowell och Kristin Scott Thomas. De är egentligen inte svindlande vackra, men de har stark utstrålning och stor charm. Jag vill se dem lyckas med allt de gör.

Det finns några scener i denna film som berör mig starkare än andra. En sådan scen är denna. Olycklig kärlek får mig alltid att reagera. Jag blir blödig. 

Om någon tycker, att manuset till denna film påminner lite grann om manus till vissa andra filmer - "Notting Hill", "Bridget Jones dagbok" och "Love actually" som exempel - så har någon helt rätt. Richard Curtis var mannen bakom de manusen.  
 

Inga kommentarer: