tisdag 26 december 2023

Låg nivå

 


Bilden är royaltyfri och hämtad från Pixabay - sökord "omogen".

I dag fyller min fru jämnt. Hon "nollade". 

Men en nära släkting X (Jag blir inte mera precis än så, ty då skulle väl denna släkting anmäla mig för ärekränkning) har inte gratulerat min fru - trots att X mycket väl vet att min fru fyller år i dag.

Och vad beror det på? Jo: en bagatell som hände för ett par år sedan. En tradition bröts och någon uppmärksamhet hamnade inte längre hos X under den viktiga helgen som vi normalt sett firade tillsammans. Då blev X väldigt kränkt, gick fullständigt "i taket" och sade upp bekantskapen. "Drama queen" - fenomenet.

Sådant beteende tycker jag bara är oerhört omoget och fånigt. "Väx upp!" får jag lust att skrika. Men det skulle väl inte ha avsedd effekt. 

Inga kommentarer: