onsdag 6 december 2023

Respekt för tiden


 
Bilden är royaltyfri och hämtad från Pixabay.

Även om jag är pensionär, så vill jag inte slösa tid. Även min tid är dyrbar. Jag har inte hela dagen på mig för att sitta på ett möte. Min tid här på Jorden sjunger på slutverserna. Jag vill använda den tid som är kvar på ett vettigt sätt.

Man kanske skulle kunna kalla mig tidsfascist. Jag menar, att om ett möte är utlyst till att äga rum från klockan 10:00 till klockan 11:00, så är det det som gäller. Om mötet skulle dra ut på tiden, så lämnar jag helt sonika mötet. Här kan jag vara lika principfast som Percy Barnevik var enligt hans bok "Ledarskap - 200 råd". Om ett möte skall börja klockan 10:00, så kan man låsa dörren in till mötet klockan 10:00. Folk måste lära sig att hålla tider. Att inte hålla tider är dåligt omdöme och respektlöst.

Inga kommentarer: