måndag 18 december 2023

"Time out"


 
Bilden är royaltyfri och hämtad från Pixabay (och sedan beskuren av mig).

Jag tycker, att julen borde vara en tid av förlåtelse och försoning. Det finns så många relationer som har "gått sönder" men borde kunna "återuppstå". Man borde kunna ta en "time out" i ett förhållande som har spårat ur. Efter pausen borde man kunna bli vänner igen. Jag gillar inte långsinthet. Jag gillar, att "gräva ner stridsyxan" och "röka fredspipa". Alla inblandade borde kunna tjäna på det.

Kanske är jag naiv, men låt mig då vara naiv. Det finns före detta vänner där ute som jag gärna skulle bli vän med igen. Om du läser detta och vet vem jag är, så förstår du nog vad jag menar. 

"What´s wrong with peace, love and understanding?" liksom. Det finns flera exempel på par som har separerat men fortfarande - eller åter igen - är vänner. Låt dem föregå med gott exempel. Att man har gått skilda vägar måste inte betyda, att man aldrig mera vill ha något med varandra att göra. Att försonas är bättre.

Inga kommentarer: